Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

AKTYWNIE NA WYCIECZCE

W dniach 20-21 maja klasy 4b i 4c wybrały się na wycieczkę do Kotliny Kłodzkiej. Dwa dni były wypełnione po brzegi różnymi atrakcjami. W piątek zwiedziliśmy Kopalnię Złota w Złotym Stoku, gdzie zapoznaliśmy się z Podziemną Trasą Turystyczną. W jej skład wchodziło zwiedzanie „Sztolni Gertruda” (część muzealna), spotkanie z Gnomem
i z alchemikiem.
Mieliśmy także okazję zobaczyć jedyny
w Polsce podziemny wodospad
w „Sztolni Czarnej”. Dużym zainteresowaniem cieszył się skarbiec, gdzie można było zobaczyć 1066 „złotych” sztabek odpowiadających 16 tonom złota. Chętnie skorzystaliśmy z podziemnej zjeżdżalni, a z Kopalni wyjechaliśmy Podziemnym Pomarańczowym Tramwajem, przemierzając trasę ok. 300 metrów.
Na peronie Kopalnia Złota Główna nastąpiła krótka regeneracja sił po spacerze, po czym udaliśmy się do Średniowiecznej Osady Górniczej, gdzie zobaczyliśmy, jak w dawnych czasach ludzie radzili sobie bez elektryczności. Samodzielnie wprawialiśmy w ruch urządzenia takie jak dźwig ręczny, kierat czy koło deptakowe. Śmiałkowie zdecydowali się przejść przez Labirynt Strachu. Na koniec spaceru po osadzie zwiedziliśmy Chatę Kata. Chętni mogli przejechać się jedynym w Polsce czołgiem skonstruowanym według pomysłu Leonarda da Vinci.
Następnie po krótkim „przeszkoleniu” płukaliśmy złoto, co także sprawiło nam wiele radości. Nie zraziliśmy się tym, że było to „złoto głupców” i chętnie rywalizowaliśmy w zawodach. Tego dnia zwiedziliśmy również Izbę górnictwa i historii Złotego Stoku.
Po obiedzie kolejnym punktem wycieczki była trasa dydaktyczna "Złota ścieżka". Wśród zieleni, śpiewu ptaków i towarzystwa innych zwierząt leśnych przemierzyliśmy ok. 8 kilometrów. Jednak wieczorem wcale nie byliśmy aż tak bardzo zmęczeni – bawiliśmy się jeszcze na dyskotece.
W sobotę udaliśmy się do Kłodzka, żeby zwiedzić tamtejszą Twierdzę. Panowie przewodnicy opowiadali nam o jej sekretach i historii. Najpierw korytarzami minerskimi przeszliśmy podziemia, następnie zwiedziliśmy górną część Twierdzy, skąd rozpościerał się widok na najwyższe szczyty pasm górskich ziemi kłodzkiej. Od pana przewodnika dowiedzieliśmy się m.in. jak wyglądało życie żołnierzy w armii pruskiej. Mieliśmy też okazję zobaczyć, jak działa armata.
Po zwiedzaniu Twierdzy przyszła kolej na upragnioną wizytę we wrocławskim Aquaparku. Spędziliśmy tam 3 godziny, korzystając z wszystkich dostępnych dla nas atrakcji.
Dwa dni szybko minęły. Teraz czekamy na kolejne wycieczki.