Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

WYCIECZKA KLAS: 6B I 6C NAD MORZE

W dniach 10-12 maja uczniowie klas 6b i 6c przebywali na wycieczce nad morzem. Była to okazja nie tylko do poznania atrakcji turystycznych Polski, ale również do aktywnego spędzenia wolnego czasu w gronie rówieśników.
Pierwszego dnia wycieczki zwiedziliśmy Zamek krzyżacki w Malborku, po czym udaliśmy się do pensjonatu w Mikoszewie.
Wieczorem udaliśmy się nad morze. Szóstoklasiści szukali bursztynów i muszelek, niektórzy podziwiali zachodzące słońce, znaleźli się i tacy, którzy – korzystając z pięknej pogody – wykąpali się w morzu. Dzień zakończyliśmy dyskoteką i wspólną zabawą.
W piątek poznawaliśmy atrakcje Trójmiasta: w Gdyni mieliśmy okazję zobaczyć trzymasztowy żaglowiec szkolny „Dar Pomorza” oraz polskiego niszczyciela „ORP Błyskawica”. W Sopocie ponownie poszliśmy nad morze oraz spacerowaliśmy słynnym deptakiem – Monciakiem, gdzie duże wrażenie zrobił na nas Krzywy Domek. W Gdańsku zwiedziliśmy słynne Westerplatte, przebyliśmy Trakt Królewski, zobaczyliśmy słynną Fontannę z Neptunem oraz piękne budowle takie jak Ratusz, Bazylikę Mariacką czy Dwór Artusa. Po powrocie do pensjonatu urządzone było ognisko.
Kolejnego dnia zawitaliśmy do Szymbarku, gdzie przewodnik oprowadzał nas po Centrum Edukacji i Promocji Regionu. To tutaj mieliśmy okazję usłyszeć język kaszubski czy zobaczyć najdłuższą deskę świata wpisaną do Księgi Rekordów Guinnessa (46,53metrów). Zwiedziliśmy m.in.: Dom Sybiraka, Bunkier Gryfa Pomorskiego oraz dom do góry nogami; wysłuchaliśmy też gry Kewina na największym koncertującym fortepianie świata.
Trzy dni szybko minęły, ale po wycieczce pozostały miłe wspomnienia i mnóstwo pamiątkowych zdjęć. Kilka z nich można zobaczyć w Galerii.